Låt oss hjälpa er att bli en av de bästa. Börja här!
Startsida Om oss Vår historia

Vår historia

25 års organisationsutveckling

 Vår historia börjar med en oväntad upptäckt i New York 1981, då de två affärsjournalisterna Robert Levering och Milton Moskowitz ombads att skriva en bok med titeln The 100 Best Companies to Work for in America. I det dåtida arbetsklimatet tvivlade de starkt på att de ens skulle kunna hitta 100 organisationer som kunde kvalificera sig, men påbörjade ändå den process som skulle komma att leda till över 25 års forskning, utveckling och uppmärksammande av riktigt bra arbetsplatser.

Levering och Moskowitz studier visade att man inte kan skapa utmärkta arbetsplatser genom att införa en standardiserad uppsättning anställningsförmåner eller handlingsprogram; för att förbättra organisationens affärsmässiga prestationer måste man skapa tillitsfulla relationer på arbetsplatsen. Tillitens roll på arbetsplatsen blev kärnan även i bok nummer två: A Great Place to Work: What makes some employers so good - and most so bad (1988).

Som ett resultat av Levering och Moskowitz' samlade insikter grundades Great Place to Work Institute. 1997 gick Fortune Magazine (USA) och Exame (Brasilien) samman med institutets forskningsavdelning och skapade världens första Bästa Arbetsplatser-lista där de 100 bästa arbetsplatserna rankades. 2002 etablerades Great Place to Work® Institute Sverige. Idag finns vi i nära 50 länder runt om i världen - och växer fortfarande.

Under ett normalt år arbetar Great Place to Work internationellt med över 6 000 organisationer, och 10 miljoner medarbetare. Våra Bästa Arbetsplatser-listor publiceras för en läsarkrets om över 25 miljoner människor.

Kontakta oss för mer information om hur vi kan hjälpa dig att skapa en utmärkt arbetsplats.