Adjust cookies
If you click on "Accept all cookies", you agree to the storage of cookies on your device in order to improve the navigation on the website, to analyze the use of the website and to support our marketing activities.
Essential cookeis
- Session cookies
Performance cookies
Functional cookies
- Google Maps
- YouTube
- SocialShare Buttons
Targeting cookies

Employer Branding: Praktisk grundkurs 

Datum:   onsdagar och torsdagar i april och maj
Tid:   09.30-12.00
Pris:   4 500 kr/delkurs eller 16 000 kr för hela kursen (ord.pris 22 500)
Antal platser:   max 12 deltagare/per delkurs
Ledare:   Anne Margrethe Mannerfelt, specialist inom Employer Branding
Målgrupp:   Du som arbetar inom HR, marknad och/eller ledning
   

 

Great Place to Work Institute:
Employer Branding - en digital kurs i 5 steg 

Även om vi har drabbats av osäkra tider, är det viktigt att fokusera på Employer Branding. Faktiskt just därför.

För att lyckas gäller det att utveckla ert erbjudande, beskriva ert erbjudande och planera för hur ni ska nå ut. Jobba strategiskt med er Employer Branding så säkrar ni framtiden. Så att ni är så starka som det går när det vänder. För det kommer det att göra. Det har det alltid gjort, och det kommer det göra den här gången också.

Och vet ni vad – hela er strategi, ert erbjudande och er plan för framtiden kan ni göra digitalt – hemma vid köksbordet.

De kommande veckorna kommer vi lägga in extra tillfällen för vår grundkurs i Employer Branding- och självklart kommer vi att diskutera hur och varför Employer Branding är viktigt i tuffa tider.

 

Kursöversikt

1.    Vad är Employer Branding 2:a eller 8:e april
2.   Kom igång med Employer Branding 15:e eller 16:e april
3.  Nå ut till er målgrupp 22:a eller 23:e april
4.  Så skapar du content för Employer Branding 29 april eller 7:e maj
5.   Så vidareutvecklar du er Employer Branding 6:e maj eller 14:e maj

 

  

 

Kurs 1: Vad är Employer Branding 

Om kurstillfället
 Är du rätt person att gå?

Vi går igenom:

 Absolut, om du svarar ja på minst tre av de här frågorna:

  • bakgrund och definition
    av begrepp
  • Är du ansvarig för Employer Branding på din organisation?
  • varför Employer Branding 
  • Är det viktigt för er att ha en smidig och bra rekrytering och
    engagemang bland medarbetarna?
  • kraften i Employer Branding
  • Vill du få bättre kunskap om Employer Branding?
  • aktörer 
  • Vill ni ha en strategisk plan för ert Employer Branding-arbete?

 

  • Har du svårt att motivera internt varför ni ska lägga resurser på
    Employer Branding?

 

   

Kurs 2: Kom igång med Employer Branding 

Om kurstillfället
 Är du rätt person att gå?

Vi går igenom hur du:

 Absolut, om du svarar ja på minst tre av de här frågorna:

  • definierar era behov
  • Vill du vara säker på att du gör rätt saker för att din organisation ska bli bättre/lyckas bättre av dina insatser?
  • integrerar Employer Branding med era verksamhetsmål
  • Vill du vara säker på att ditt jobb med Employer Branding får rätt gehör internt?
  • får ”buy in” i din organisation
  • Vill du sätta tydliga mål och riktlinjer för ditt ansvarsområde?
  • bygger en framgångsrik strategi
  • Faller du tillbaks till att använda större delen av din tid till taktiska åtgärder, så att du inte hinner med att tänka långsiktigt?

 

  • Är du osäker på vad din insats ska leda till?

 

 

Kurs 3: Nå ut till din målgrupp 

Om kurstillfället
 Är du rätt person att gå?

Vi går igenom hur du:

 Absolut, om du svarar ja på minst tre av de här frågorna:

  • definierar era interna och
    externa målgrupper
  • Är du osäker på vilken kanal du ska använda för att nå ut till din målgrupp?
  • säkerställer att ni blir
    relevanta för målgrupperna
  • Vill era medarbetare ha bättre information om vad som händer i företaget?
  • framgångsrikt arbetar i
    olika kanaler och format
  • Har ni svårt att nå ut med det som er organisation vill säga till nuvarande och
    framtida medarbetare?

 

  • Har du svårt att hitta orden som matchar förväntningar och önskemål hos er?

 

  • Vill du förstå den nya generationens medarbetare?

 

Kurs 4: Så skapar du content för er Employer Branding 

Om kurstillfället
 Är du rätt person att gå?

Vi går igenom: 

 Absolut, om du svarar ja på minst tre av de här frågorna:

  • vad är content? 
  • Är du osäker på vad du ska ha för innehåll på karriärsidan?
  • hur skapar ni content? 
  • Är du osäker på hur du skriver/vad du ska ha för inlägg på sociala medier?
  • vad är bra och dålig content? 
  • Vet du vad du bör ha för innehåll och vad det ska syfta till, men är osäker
    på vilket format som är bäst?

 

  • Vill du veta vad som menas med ”Content Marketing” – egentligen?

 

  • Känns det som kommunikations/marknadsavdelningen har många fler
    resurser på ditt företag än vad du har att tillgå?

 

 

Kurs 5: Så utvecklar du er Employer Branding 

Om kurstillfället
 Är du rätt person att gå?

Vi går igenom:

 Absolut, om du svarar ja på minst tre av de här frågorna:

  • vad du ska mäta
  • Vill du sätta upp KPI:er för insatser och initiativ inom Employer Branding?
  • hur du mäter era insatser
  • Vill du veta hur du ska tänka kring ROI?
  • hur du kommunicerar internt
    vad ni mäter
  • Har du svårt att veta hur du ska använda det du mäter?
  • hur du lär av era insatser
  • Vill du kunna använda ”hard facts” i ditt strategi-arbete?
  • hur du använder det du mäter
    till att bli bättre
  • Känner du att dina utvärderingsverktyg kan förbättras?

  

 



 

 

© Great Place To Work® Institute. All Rights Reserved.
made with by CIC