Adjust cookies
If you click on "Accept all cookies", you agree to the storage of cookies on your device in order to improve the navigation on the website, to analyze the use of the website and to support our marketing activities.
Essential cookeis
- Session cookies
Performance cookies
Functional cookies
- Google Maps
- YouTube
- SocialShare Buttons
Targeting cookies
-Facebook Pixel

Försäljningschef

Arbetsbeskrivning

Great Place to Work är i en fas med fokus på expansion och utveckling.
Nu söker vi dig som brinner för försäljning och vill vara med och leda nästa fas av bolagets utveckling.

Tjänsten som försäljningschef är nyinrättad.

En viktig del i rollen är att framgångsrikt både driva egen försäljning och samtidigt leda nyförsäljningsteamet, med för närvarande en medarbetare. 
Försäljningschefen ingår i ledningsgruppen och har ett nära samarbete med övriga funktioner i företaget och rapporterar direkt till vd.

Som försäljningschef kommer du ansvara för att utveckla och implementera Great Place to Works försäljningsstrategi med morgondagens marknad i sikte. Du kommer att professionalisera och utveckla försäljningsarbetet genom att utveckla en stark nyförsäljningsfunktion och bygga strukturkapital, processer och kompetenser för en framgångsrik försäljning och för att bolaget ska nå och överträffa sina tillväxtmål.

I rollen ingår bland annat att:

  • vidareutveckla Great Place to Works försäljningsprocess för ökad effektivitet, och för att säkerställa teamets och företagets måluppfyllelse
  • stärka bolagets förmåga till ökad förutsägbarhet av framtida försäljningsresultat och skapa tillförlitliga prognoser
  • driva egen försäljning samt leda nyförsäljningsteamet med stort driv och engagemang samt fortsätta utveckla försäljningsorganisationen
  • driva utvecklingen att sälja företagets värdeerbjudande som fleråriga prenumerationsbaserade tjänster, både baserat på befintlig produkt- och tjänsteportfölj, men också för kommande globala systemtjänster
  • bidra till företagets övergripande utveckling genom aktivt och engagerande ledarskap 

Kvalifikationer och egenskaper

Vi ser att du har en akademisk examen och 5-7 års erfarenhet av B2B-försäljning och minst två år som ledare.

Du har en välutvecklad kommersiell förmåga och en dokumenterad framgång inom nyförsäljning av tjänster. Du har en vana vid att diskutera företagsutveckling med kunder.

Du har en god analytisk förmåga och är datadriven i ditt angreppssätt för att lösa problem och utveckla verksamheten.

Du är en van CRM-användare och anser att bra systemstöd är en kritisk framgångsfaktor för att du ska lyckas i din roll.

Du drivs och stimuleras av att skapa resultat och nå uppsatta målsättningar. Du vet hur man etablerar en stark försäljningskultur i en organisation och hur man får ett team att nå satta målsättningar.

Vi förmodar att du har ett intresse av arbetsplatskultur och hur den kan bidra till god utveckling för företag.

Erfarenhet från ledningsgruppsarbete är meriterande.

Vi tror att du har följande styrkor:

Du är en god ledare med förmåga att skapa goda resultat tillsammans med ditt team. Du är orädd, har ett starkt driv och en hög energinivå.

Du har en stark förmåga att bygga förtroendefulla affärsrelationer på ledningsnivå och du är en god kommunikatör. Du ser dig som en stark ledare och lagspelare, som både kan påverka och motivera. 

Eftersom tjänsten är nyinrättad förväntas du driva utvecklingen av rollen i takt med bolagets utveckling. Du behöver vara både initiativrik, lösningsorienterad och ha en utpräglad förmåga att få saker gjorda. 

Så söker du tjänsten:

Skicka din ansökan med personligt brev och cv till se_info@gptw.com. Urval sker löpande.

Om Great Place to Work

Great Place to Work® är ett undersöknings- och konsultföretag med huvudkontor i USA och med dotterbolag världen över. Vi har mer än 30 års erfarenhet av vad som utmärker en riktigt bra arbetsplats och vad som gör den till en av de allra bästa. Varje år utför vi medarbetarundersökningar av 11,5 miljoner medarbetare från över 10 000 organisationer i 90 länder. 

I vårt arbete utvärderar vi organisationer för att ge dem ett mått på sin arbetsplatskultur och sin insats som arbetsgivare. Vi erbjuder utvärderings-, analys- och utvecklingstjänster, certifiering och utmärkelser som hjälper er att förstå hur förtroendet i organisationen ger en mätbar effekt på medarbetarengagemang, produktivitet och finansiella resultat. Årligen delar vi ut kvalitetsutmärkelsen ”Sveriges Bästa Arbetsplatser ” som baseras på organisationens resultat i våra undersökningar.

© Great Place To Work® Institute. All Rights Reserved.
made with by CIC