Visste du att 75 % av alla jobbsökare tar hänsyn till arbetsgivarens varumärke innan de söker ett jobb?
Med 100 procent nöjda medarbetare har patientnämndens förvaltning i Stockholm återigen certifierats som ett Great Place To Work.
Medarbetarengagemang är ett viktigt koncept för att förbättra verksamheten och öka produktiviteten. Vi ser att de organisationer som har högt medarbetarengagemang är 57 % mer lönsamma än andra.
Det finns en allmän uppfattning om att distansarbetare blir alltmer isolerade och bortkopplade från sina arbetsplatser. Men är detta sant? Forskarna Andrew Brodsky och Mike Tolliver har tittat på hur distansmöten har förändrats sedan pandemins...
Kommunikativt ledarskap är en viktig del av att vara en effektiv ledare. Det handlar om att kunna kommunicera med dina medarbetare, att lyssna på och förstå deras behov och att skapa ett positivt arbetsklimat.
Företag som implementerar hållbart ledarskap kommer att se fördelar som ökad produktivitet, ökad motivation och ökad lojalitet från sina anställda. Det kan också leda till ökad innovation och ökad konkurrenskraft.
Neurodiversity har historiskt sett förbisetts på arbetsplatsen. Neurodiversity, eller neurologisk mångfald som det också kallas på svenska, avser skillnader i neurokognitiva funktioner - eller, för att uttrycka det enkelt, hur människor tänker.
Jeanette Bergvall är sedan 1 november vd för Great Place To Work i Sverige. Med lång erfarenhet av att driva företag och leda med människor är Jeanette på det säkra med vad som behövs för...
IT-konsulterna Sawubona har återigen certifierats som en utmärkt arbetsplats i världens största medarbetarundersökning Great Place to Work. Hela 100 procent av medarbetarna hyllar arbetsplatskulturen och ledningens engagemang.
Den 1 november tillträdde Jeanette Bergvall rollen som vd på Great Place To Work. Vi har ställt 3 frågor till henne.1. Vad är det bästa med Great Place To Work?